Despre proiect
FORMULAR DE APLICAŢIE
pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor
Educative 2018
Avizat,
Inspector educativ I.S.J.,
Prof.
dr. Veronica Trandafir
Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante:
|
LICEUL TEHNOLOGIC RUȘEȚU
|
Adresa completă
|
Str. 1 Decembrie 1918, nr. 50, loc. Rușețu, jud. Buzău
|
Nr. de telefon/fax
|
0238733178
|
Site şi adresă poştă
electronică
|
|
Coordonator/i (nume şi prenume,
funcţie, date de contact)
|
GROSU AURA – Director, telefon 0764486211, aurika1977@yahoo.com
STOICA CAMELIA – Profesor Informatică și TIC, telefon 0727392526, camelia_stoica2006@yahoo.com
CURCĂ-DUMITRACHE CIPRIAN-OVIDIU – Profesor documentarist, telefon 0745807938,
ciprianodum@yahoo.com
|
Numărul cadrelor didactice participante la proiect/nr. total de cadre
didactice din unitate
|
5 cadre didactice din școlile participante la proiect/ 3cadre didactice
din unitate
|
Numărul elevilor din unitate participanţi la proiect
|
48 de elevi
|
Alte programe/proiecte organizate (enumeraţi
mai jos max. 5 titluri de proiecte, perioada de desfăşurare şi finanţatorul)
|
-
|
B.
INFORMAŢII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul proiectului: PRIETENI VIRTUALI
B.2. Precizați tipul
activității principale din cadrul proiectului – proiect moral-civic
B.3. Domeniul în care se încadrează proiectul: Domeniul ştiinţific
B4: Ediţia nr. 1
B5. Locul și perioada de desfășurare a activității principale
Liceul Tehnologic Rușețu și Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu, octombrie 2017 - mai 2018
B6: Număr participanţi la proiect: 48 de elevi și 5
cadre didactice
B7: Bugetul proiectului:
Buget total
|
Buget solicitat MEN
|
Contribuţie proprie/alte
surse
|
200 lei
|
-
|
200 lei
|
B8: Proiectul este cu
participare: directă, indirectă, online.
REZUMATUL PROIECTULUI
a.
Număr de elevi şi număr de cadre didactice implicate:
·
Elevi:
·
26 – Liceul
Tehnologic Rușețu
·
22 - Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
·
Cadre
didactice:
·
3 – Liceul Tehnologic
Rușețu
·
2 - Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
b.
Beneficiarii direcţi şi indirecţi;
·
Direcți: 48 elevi din
ciclul gimnazial (clasele a V-a), 5 cadre didactice
·
Indirecți: părinți,
comunitățile locale
c.
Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura;
|
„Cine
sunt eu?”
|
|
„Localitatea mea”
|
|
„Tradiții și obiceiuri de iarnă”.
|
|
„Mărţişoare
virtuale”
|
|
„Impactul dezvoltării tehnologiei informaţiei în
educaţia elevilor”. „Retrospectiva anului şcolar 2017-2018”
|
d.
Descrierea activităţii principale
Dezvoltarea abilităţilor de utilizare a
calculatorului la elevii din Liceul Tehnologic Ruşeţu şi Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu prin stimularea participării
acestora la activităţi
extracurriculare bazate pe mijloace TIC şi oferirea de oportunităţi de
petrecere a timpului liber.
e.
Impactul educativ estimat asupra grupului țintă.
Susținerea parteneriatelor între elevi din școli diferite
și încurajarea prin sesiuni de formare online, familiarizarea elevilor cu noile
tehnologii și a beneficiilor pe care acestea le aduc în procesul de educație,
dar și colaborarea dintre aceștia pentru dezvoltarea de proiecte comune.
C.
PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1. Argument
justificare, context (analiză de nevoi)
„Să
gândim şi să lucrăm împreună, pentru actualele şi viitoarele generaţii, ca
parteneri!”
In
învățământul modern, o mare importanță are câştigarea și mărirea interesului elevilor pentru şcoala, prin sporirea accentului practic și
atractivității orelor de școala, prin utilizarea unor mijloacelor multimedia, a
calculatorului, și noi strategii didactice.
Proiectele
extracurriculare (și chiar extrașcolare) au de asemenea o importanță tot mai
mare, fiindcă școala trebuie să-i pregătească pe elevi pentru viață, nu numai
pentru examene.
In plus, o mare atenție
trebuie acordată dezvoltării abilității de utilizare a calculatorului. Calculatorul
este în prezent utilizat în marea majoritate a domeniilor sociale. Capacitatea
de a utiliza computerul este de mare importanță pentru integrarea în societate,
din punct de vedere profesional.
Utilizând calculatorul, elevii pot învăța nu numai informatica, ci și la
toate celelalte materii studiate în școală - există lecții informatizate de
științele naturii, geografie, biologie, limbi străine, matematică, educație
tehnologică, etc.
Cu ajutorul calculatorului,
elevii își pot îmbunătăți cultura
generală, pot învăța să comunice, să caute și să proceseze informații utile, într-un cuvânt, elevii
pot învăța să învețe !
In viitor, cunoașterea
utilizării calculatorului va deveni o condiție sinequa-non a reușitei
profesionale; în timp ce necunoașterea utilizării calculatorului va fi un
handicap profesional serios. Abilitatea de a utiliza calculatorul este un factor
important în integrarea socială. Studiul tehnologiei informației în școala,
învățarea pe calculator este absolut necesara pentru evoluția școlara, socială,
și (ulterior) profesionala a elevilor, asigurând condiții pentru succesul lor
în viitor.
Şcoala trebuie să se afle în
dialog autentic şi permanent cu societatea, străduindu-se să realizeze punţi de
legătură între nevoile educaţionale, resursele/disponibilităţile intelectuale
ale copiilor / tinerilor şi perspectivele de dezvoltare economică a societăţii.
În acest sens, colaborarea dintre elevii diferitelor şcoli nu este un proces
spontan, ci este o activitate organizată, susţinută, conştientă, direcţionată
spre problemele educative ale tinerei generaţii. Aceste activităţi întregesc activitatea
educativă a şcolii, aducând un surplus informaţional elevilor şi completând
condiţiile concrete ale educaţiei acestora. Astfel experienţa de învăţare
non-formală şi informală întregeşte, completează şi lărgeşte experienţa de
învăţare formală.
Elevii
devin capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc şi să o transforme, să se
cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje,
exprimându-şi gândurile şi sentimentele fie prin comunicare verbală, utilizând
un limbaj bogat şi nuanţat, fie prin creaţie plastică. Ilustrând realităţile
vieţii lor cotidiene, activităţile specifice şcolii, familiei şi comunităţii
din care fac parte, variatele forme de exprimare ale copiilor dobândesc atât
rol formator cât şi informator. Rezultatul actului lor creator devine astfel
cartea lor de vizită, dar şi a şcolii în care învaţă.
D.2. Scopul
proiectului
Participarea activă a şcolilor la derularea
activităţilor extracurriculare, va contribui la întărirea capacităţii de
coordonare a resurselor şcolii şi la susţinerea competenţelor de
tehnologia informaţiei, prin dezvoltarea abilităţilor de utilizare a
calculatorului la elevi.
D.3. Obiectivele
specifice ale proiectului
Utilizarea Internetului, comunicarea prin Messenger cu
elevi din alte şcoli
Realizare de materiale Word, Power Point, Paint,
Publisher cu spirit estetic, şi creativ
Realizarea unei intercunoaşteri
a elevilor prin intermediul produselor activităţilor desfăşurate de elevii din
cele două şcoli ;
Atragerea efectivă a elevilor
în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, conducând la
creşterea calitativă şi cantitativă a acestor activităţi;
Găsirea modalităţii variate de exprimare a gândurilor şi
sentimentelor privitoare la anumite teme de interes comun (creaţii literare sau
cele picturale/plastice şi de abilitare de utilizare a computerului);
Atragerea şi implicarea şi a
altor factori educativi, pentru buna desfăşurare a activităţilor;
Motivarea elevii celor două
şcoli, prin stimulente atractive şi imediate (de exemplu acces la computerele
școlii, acces Internet, acces Messenger), pentru a participa la
concursuri/întreceri cu tematică variată.
D.4. Descrierea
grupului ţintă căruia i se adresează proiectul
Elevii
claselor a V-a de la Liceul Tehnologic Rușețu și de la Școala Gimnazială „Prof.
Dr. Ion Anghel” Luciu
D.5. Beneficiarii
direcți și indirecți
Elevii
claselor a V-a de la Liceul Tehnologic Rușețu și de la Școala Gimnazială „Prof.
Dr. Ion Anghel” Luciu
Părinți,
cadre didactice, comunitățile locale
D.6. Durata
proiectului (minim 6 luni, max 12 luni)
9 luni
D.7. Descrierea
activităţilor
Activitatea
nr.: 1
Titlul activităţii: „Prieteni virtuali” - discuţii premergătoare
desfăşurării proiectului:
- stabilirea tematicii şi a condiţiilor
de desfăşurare
Tipul
activităţii: Discuţii de grup
Data/perioada
de desfăşurare: octombrie 2017
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială
„Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil:
echipa de proiect
Beneficiari:
echipa de proiect
Metode/mijloace
de realizare: informare, activitate de grup
Modalităţi
de evaluare: finalizarea proiectului și a parteneriatului -
avizarea acestora
Descrieţi
pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: Formarea
echipei de lucru; stabilirea responsabilităților pentru încheierea
parteneriatelor; elaborarea planului de
acțiuni.
Activitatea
nr.: 2
Titlul activităţii: „Cine sunt eu?”
Tipul activităţii: Realizarea adreselor de e-mail ale
elevilor și crearea unui
cont al claselor.
Data/perioada
de desfăşurare: noiembrie
2017
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială
„Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil:
echipa de proiect
Beneficiari:
copii, părinți, cadre didactice,
Metode/mijloace
de realizare: explicația, conversația, Internet și
programe aferente realizării adreselor de e-mail, etc.
Modalităţi
de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi
pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri :
In cadrul
acestei activități:
Cunoaşterea reciprocă a
elevilor celor două şcoli, (dar şi între profesori) prin intermediul
programului Messenger Yahoo, G-mail - realizarea
adreselor de e-mail ale elevilor și crearea unui cont al claselor.
Activitatea
nr.: 3
Titlul activităţii: „Localitatea mea”
Tipul activităţii: Prezentarea localităţii
din care provine fiecare
liceu/școală (prezentări
PowerPoint).
Data/perioada de desfăşurare: decembrie
2017
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială
„Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil:
echipa de proiect
Beneficiari:
copii, părinți, cadre didactice;
Metode/mijloace
de realizare: explicația, conversația, ateliere de lucru/ pe grupe; lucrul în echipă, Program Office (Power Point), Internet;
Modalităţi
de evaluare: trimiterea și
expunerea lucrărilor realizate;
Descrieţi
pe scurt activitatea, în cel mult 5-10: In cadrul acestei activități se vor realiza
prezentări Power Point care vor reprezenta localitatea Rușețu și respectiv
localitatea Luciu, după care vor fi transmise în contul comun realizat al
fiecărei școli.
Activitatea
nr.: 4
Titlul activităţii: ,,Tradiții
și obiceiuri de iarnă”
Tipul activităţii: realizare desene, felicitări, colaje
Data/perioada
de desfăşurare: ianuarie 2018
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de
proiect
Beneficiari:
copii, părinți, cadre didactice
Metode/mijloace
de realizare: explicația,
conversația, dialogul, Internet, programul Office
Modalităţi
de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi
pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:.
In cadrul
acestei activități elevii vor
realiza desene, felicitări, colaje, colinde în Paint, Word, Publisher,
lucrările realizate vor fi evaluate de elevi între ei, apoi vor fi transmise pe
conturile celor două școli pentru a fi apreciate, evaluate de colegii lor
Activitatea
nr.: 5
Titlul activităţii: ,, Mărţişoare
virtuale”
Tipul activităţii: Marcarea Zilei de 1și 8 Martie
realizând desene,
felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei
Data/perioada
de desfăşurare: martie 2018
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială
„Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de
proiect
Beneficiari: copii,
părinți, cadre didactice
Metode/mijloace
de realizare: explicația,
conversația, dialogul, Internet, programul Office
Modalităţi
de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi pe scurt activitatea, în
cel mult 5-10 rânduri:. In cadrul
acestei activități se vor realiza desene,
felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei, lucrările realizate vor fi
evaluate de elevi între ei, apoi vor fi transmise pe conturile celor două școli
pentru a fi apreciate, evaluate de colegii lor.
Activitatea
nr: 6
Titlul
activităţii: ,,Impactul dezvoltării tehnologiei
informaţiei în educaţia elevilor”. ,,Retrospectiva anului
şcolar
2017-2018”
Tipul activităţii: prezentare materiale informative,
aprecierea materialelor realizate de
către elevi
și acordarea de premii și diplome
Data/perioada
de desfăşurare: mai 2018
Locul
desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială
„Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul
de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți,
reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți,
reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de
proiect
Beneficiari:
cadre didactice, părinți, elevi
Metode/mijloace
de realizare: conversația, explicația
Modalităţi
de evaluare: diplome și premii
Descrieţi
pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: In cadrul
acestei activități atât elevii cât și cadrele didactice implicate în proiect
vor prezenta materiale informative care să reflecte importanța utilizării
Tehnologiei informației atât în școală la toate orele de curs, cât și în viața
de zi cu zi.
D.8. Diagrama Gantt a activităților
Nr. crt.
|
Obiective specifice
|
Numele activităţii
|
Perioada
|
||||||
Oct.
2017
|
Nov.
2017
|
Dec.
2017
|
Ian.
2017
|
Mar.
2017
|
Mai
2017
|
Responsabili
|
|||
1.
|
Stabilirea
echipei de proiect, întâlniri de lucru, activități de informare
|
Stabilirea
echipei de proiect
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
|
||||||
Distribuirea
sarcinilor de lucru pentru fiecare membru
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
|
||||||||
2.
|
Realizarea adreselor de e-mail ale
elevilor și crearea unui
cont al claselor.
|
„Cine
sunt eu?”
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu
Alexandrina
State
Cristina
|
||||||
3.
|
Prezentarea
localităţii
din care provine fiecare liceu/școală
|
„Localitatea mea”
|
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
State
Cristina
|
||||||
4.
|
Realizare de desene, felicitări, colaje care să reprezinte obiceiuri și
tradiții de iarnă
|
„Tradiții și obiceiuri de iarnă”.
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu
Alexandrina
State
Cristina
|
||||||
5.
|
Marcarea Zilei de 1și 8 Martie
realizând desene,
felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei
|
„Mărţişoare
virtuale”
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu
Alexandrina
State
Cristina
|
||||||
6.
|
Prezentare de materiale informative,
Evaluarea și diseminarea activităților
incluse în proiect
|
„Impactul dezvoltării tehnologiei informaţiei în
educaţia elevilor”.
|
Grosu
Aura
Stoica Camelia
Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu
Alexandrina
State
Cristina
|
||||||
„Retrospectiva
anului şcolar 2017-2018”
|
D.9. Rezultate
calitative și cantitative aşteptate ca urmare a implementării proiectului
Ne dorim ca în urma derulării acestui proiect de
parteneriat să putem concluziona că acesta a avut o influenţă benefică în
viaţa copiilor, în acţiunile
părinţilor, a cadrelor didactice dar şi
a reprezentanţilor comunităţii locale.
De asemenea ar fi important atât pentru copii , cât şi pentru familiile
lor să conştientizeze rolul şi importanţa utilizării Tehnologiei informației
atât în viața zilnică cât și în desfășurarea actului educațional. Toate acestea
vor dovedi eficienţa acestui proiect de parteneriat
D.10. Modalităţi de
monitorizare şi de evaluare ale proiectului
Se va realiza un portofoliu al proiectului
cuprinzând fotografii de la toate activitățile, un portofoliu electronic cu
lucrările elevilor și cadrelor didactice implicate în proiect.
Evaluarea inițială - la începutul activităților
prin conversații, analiza de nevoi;
Evaluarea finală - prin portofoliu de proiect
D.11. Modalități de
asigurare a continuității /sustenabilității proiectului
Realizarea de materiale informative despre
proiect
D.12. Activităţi de
promovare/mediatizare şi
de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi în timpul implementării
proiectului
Postarea pe site-urile http://www.didactic.ro/ , http://scoalagimnazialaluciu.ro/, http://scoalarusetu.blogspot.ro/
D.13. Parteneri
implicaţi în proiect descrierea parteneriatului
- I.S.J. Buzău – Prof. dr. Veronica Trandafir - asigura relația echipei
cu inspectoratul
- Primăriile
localităților Rușețu și Luciu -
participă prin reprezentanți la acțiunile din proiect
- C.D.I. Rușețu și
Biblioteca Școlii Gimnaziale „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu - implicarea în desfășurarea acțiunilor
proiectului ca partener
D.
DEVIZ ESTIMATIV
Nr. crt.
|
Descrierea cheltuielilor*
|
Fonduri proprii
|
Finanţare solicitată
|
Total sumă
|
|
1
|
Coli hârtie Xerox,
coli colorate, carioca, foarfeci, capsator,
lipici
|
100 lei
|
100 lei
|
||
2
|
Cartuș imprimanta
|
100 lei
|
100 lei
|
||
TOTAL
RON
|
200 lei
|
200 lei
|
E. Bugetul ultimelor 2 ediții:
Anul de desfășurare
|
Ediția
|
Buget total
|
Buget primit de la Ministerul
Educației
|
Contribuţie proprie/alte surse
|
F.
În cazul în care nu va exista posibilitatea de finanţare MEN, doresc ca
proiectul să fie inclus în CAEJ 2018:
a.
DA
Coordonatori (nume și semnătură)
STOICA CAMELIA
CURCĂ-DUMITRACHE CIPRIAN-OVIDIU
GROSU AURA
Director,
LICEUL TEHNOLOGIC RUȘEȚU
Prof. GROSU
AURA
Comentarii
Trimiteți un comentariu