Despre proiect

FORMULAR DE APLICAŢIE
pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2018

                                                                            Avizat,
                                                                                       Inspector educativ I.S.J.,
                                                                                  Prof. dr. Veronica Trandafir


Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante:
LICEUL TEHNOLOGIC RUȘEȚU
Adresa completă
Str. 1 Decembrie 1918, nr. 50, loc. Rușețu, jud. Buzău
Nr. de telefon/fax
0238733178
Site şi adresă poştă electronică
Coordonator/i (nume şi prenume, funcţie, date de contact)
GROSU AURA – Director, telefon 0764486211, aurika1977@yahoo.com
STOICA CAMELIA – Profesor Informatică și TIC, telefon 0727392526, camelia_stoica2006@yahoo.com
CURCĂ-DUMITRACHE CIPRIAN-OVIDIU – Profesor documentarist, telefon 0745807938, ciprianodum@yahoo.com
Numărul cadrelor didactice participante la proiect/nr. total de cadre didactice din unitate
5 cadre didactice din școlile participante la proiect/ 3cadre didactice din unitate

Numărul elevilor din unitate participanţi la proiect
48 de elevi

Alte programe/proiecte organizate (enumeraţi mai jos max. 5 titluri de proiecte, perioada de desfăşurare şi finanţatorul)
-

B.                INFORMAŢII DESPRE PROIECT

B.1. Titlul proiectului: PRIETENI VIRTUALI

B.2. Precizați tipul activității principale din cadrul proiectului – proiect moral-civic

B.3. Domeniul în care se încadrează proiectul: Domeniul ştiinţific

B4: Ediţia nr. 1

B5. Locul și perioada de desfășurare a activității principale
Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu, octombrie 2017 - mai 2018

B6: Număr participanţi la proiect: 48 de elevi și 5 cadre didactice

B7: Bugetul proiectului:

Buget total
Buget solicitat MEN
Contribuţie proprie/alte surse
200 lei
-
200 lei

B8: Proiectul este cu participare:          directă,       indirectă,       online.

REZUMATUL PROIECTULUI

a.        Număr de elevi şi număr de cadre didactice implicate:
·         Elevi:
·         26 – Liceul Tehnologic Rușețu
·         22 - Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
·         Cadre didactice:
·         3 – Liceul Tehnologic Rușețu
·         2 - Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu

b.        Beneficiarii direcţi şi indirecţi;
·         Direcți: 48 elevi din ciclul gimnazial (clasele a V-a), 5 cadre didactice
·         Indirecți: părinți, comunitățile locale

c.         Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura;


  1.  
„Cine sunt eu?”

  1.  
„Localitatea mea”

  1.  
„Tradiții și obiceiuri de iarnă”.

  1.  
„Mărţişoare virtuale”

  1.  
„Impactul dezvoltării tehnologiei informaţiei în educaţia elevilor”. „Retrospectiva anului şcolar 2017-2018”

d.        Descrierea activităţii principale
Dezvoltarea abilităţilor de utilizare a calculatorului la elevii din Liceul Tehnologic Ruşeţu şi Școala Gimnazială  „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu prin stimularea participării acestora la activităţi extracurriculare bazate pe mijloace TIC şi oferirea de oportunităţi de petrecere a timpului liber.

e.         Impactul educativ estimat asupra grupului țintă.
Susținerea  parteneriatelor între elevi din școli diferite și încurajarea prin sesiuni de formare online, familiarizarea elevilor cu noile tehnologii și a beneficiilor pe care acestea le aduc în procesul de educație, dar și colaborarea dintre aceștia pentru dezvoltarea de proiecte comune.

C.      PREZENTAREA PROIECTULUI

D.1. Argument justificare, context (analiză de nevoi)

Să gândim şi să lucrăm împreună, pentru actualele şi viitoarele generaţii, ca parteneri!”
In învățământul modern, o mare importanță are câştigarea și mărirea  interesului elevilor pentru şcoala,  prin sporirea accentului practic și atractivității orelor de școala, prin utilizarea unor mijloacelor multimedia, a calculatorului, și noi strategii didactice.
Proiectele extracurriculare (și chiar extrașcolare) au de asemenea o importanță tot mai mare, fiindcă școala trebuie să-i pregătească pe elevi pentru viață, nu numai pentru examene.
In plus, o mare atenție trebuie acordată dezvoltării abilității de utilizare a calculatorului. Calculatorul este în prezent utilizat în marea majoritate a domeniilor sociale. Capacitatea de a utiliza computerul este de mare importanță pentru integrarea în societate, din punct de vedere profesional.  Utilizând calculatorul, elevii pot învăța nu numai informatica, ci și la toate celelalte materii studiate în școală - există lecții informatizate de științele naturii, geografie, biologie, limbi străine, matematică, educație tehnologică, etc.
Cu ajutorul calculatorului, elevii își pot  îmbunătăți cultura generală, pot învăța să comunice, să caute și să  proceseze informații utile, într-un cuvânt,  elevii  pot învăța să învețe !  
In viitor, cunoașterea utilizării calculatorului va deveni o condiție sinequa-non a reușitei profesionale; în timp ce necunoașterea utilizării calculatorului va fi un handicap profesional serios. Abilitatea de a utiliza calculatorul este un factor important în integrarea socială. Studiul tehnologiei informației în școala, învățarea pe calculator este absolut necesara pentru evoluția școlara, socială, și (ulterior) profesionala a elevilor, asigurând condiții pentru succesul lor în viitor.
Şcoala trebuie să se afle în dialog autentic şi permanent cu societatea, străduindu-se să realizeze punţi de legătură între nevoile educaţionale, resursele/disponibilităţile intelectuale ale copiilor / tinerilor şi perspectivele de dezvoltare economică a societăţii. În acest sens, colaborarea dintre elevii diferitelor şcoli nu este un proces spontan, ci este o activitate organizată, susţinută, conştientă, direcţionată spre problemele educative ale tinerei generaţii.  Aceste activităţi întregesc activitatea educativă a şcolii, aducând un surplus informaţional elevilor şi completând condiţiile concrete ale educaţiei acestora. Astfel experienţa de învăţare non-formală şi informală întregeşte, completează şi lărgeşte experienţa de învăţare formală.
Elevii devin capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc şi să o transforme, să se cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje, exprimându-şi gândurile şi sentimentele fie prin comunicare verbală, utilizând un limbaj bogat şi nuanţat, fie prin creaţie plastică. Ilustrând realităţile vieţii lor cotidiene, activităţile specifice şcolii, familiei şi comunităţii din care fac parte, variatele forme de exprimare ale copiilor dobândesc atât rol formator cât şi informator. Rezultatul actului lor creator devine astfel cartea lor de vizită, dar şi a şcolii în care învaţă.


D.2. Scopul proiectului
Participarea activă a şcolilor la derularea activităţilor extracurriculare, va contribui la întărirea capacităţii de coordonare a resurselor şcolii şi la susţinerea competenţelor de tehnologia informaţiei, prin dezvoltarea abilităţilor de utilizare a calculatorului la elevi.

D.3. Obiectivele specifice ale proiectului
*      Utilizarea Internetului, comunicarea prin Messenger cu elevi din alte şcoli
*      Realizare de materiale Word, Power Point, Paint, Publisher cu spirit estetic, şi creativ
*      Realizarea unei intercunoaşteri a elevilor prin intermediul produselor activităţilor desfăşurate de elevii din cele două şcoli ;
*      Atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, conducând la creşterea calitativă şi cantitativă a acestor activităţi;
*      Găsirea modalităţii variate de exprimare a gândurilor şi sentimentelor privitoare la anumite teme de interes comun (creaţii literare sau cele picturale/plastice şi de abilitare de utilizare a computerului);
*      Atragerea şi implicarea şi a altor factori educativi, pentru buna desfăşurare a activităţilor;
*      Motivarea elevii celor două şcoli, prin stimulente atractive şi imediate (de exemplu acces la computerele școlii, acces Internet, acces Messenger), pentru a participa la concursuri/întreceri cu tematică variată.

D.4. Descrierea grupului ţintă căruia i se adresează proiectul
*      Elevii claselor a V-a de la Liceul Tehnologic Rușețu și de la Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu

D.5. Beneficiarii direcți și indirecți
*      Elevii claselor a V-a de la Liceul Tehnologic Rușețu și de la Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
*      Părinți, cadre  didactice, comunitățile locale

D.6. Durata proiectului (minim 6 luni, max 12 luni)
9 luni

D.7. Descrierea activităţilor
Activitatea nr.: 1

Titlul activităţii: „Prieteni virtuali” - discuţii premergătoare
 desfăşurării proiectului:
- stabilirea tematicii şi a condiţiilor de desfăşurare
Tipul activităţii: Discuţii de grup
Data/perioada de desfăşurare: octombrie 2017
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: echipa de proiect
Metode/mijloace de realizare: informare, activitate de grup
Modalităţi de evaluare: finalizarea proiectului și a parteneriatului - avizarea acestora
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: Formarea echipei de lucru; stabilirea responsabilităților pentru încheierea parteneriatelor;  elaborarea planului de acțiuni.

Activitatea nr.: 2

Titlul activităţii: „Cine sunt eu?”
Tipul activităţii: Realizarea adreselor de e-mail ale elevilor și crearea unui
 cont al claselor. 
Data/perioada de desfăşurare: noiembrie  2017
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: copii, părinți, cadre didactice,
Metode/mijloace de realizare: explicația, conversația, Internet și  programe aferente realizării adreselor de e-mail, etc. 
Modalităţi de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri :
In cadrul  acestei activități:
Cunoaşterea reciprocă a elevilor celor două şcoli, (dar şi între profesori) prin intermediul programului Messenger Yahoo, G-mail - realizarea adreselor de e-mail ale elevilor și crearea unui cont al claselor.

Activitatea nr.: 3

Titlul activităţii: „Localitatea mea”
Tipul activităţii: Prezentarea localităţii
din care provine fiecare liceu/școală (prezentări
PowerPoint).
Data/perioada de desfăşurare: decembrie 2017
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: copii, părinți, cadre didactice;
Metode/mijloace de realizare: explicația, conversația, ateliere de lucru/ pe grupe; lucrul în echipă, Program Office (Power Point), Internet;
Modalităţi de evaluare: trimiterea și expunerea lucrărilor realizate;
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10: In  cadrul acestei activități se vor realiza prezentări Power Point care vor reprezenta localitatea Rușețu și respectiv localitatea Luciu, după care vor fi transmise în contul comun realizat al fiecărei școli.

Activitatea nr.: 4

Titlul activităţii: ,,Tradiții și obiceiuri de iarnă”
Tipul activităţii: realizare desene, felicitări, colaje
Data/perioada de desfăşurare: ianuarie 2018
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala
Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: copii, părinți, cadre didactice
Metode/mijloace de realizare: explicația, conversația, dialogul, Internet, programul Office
Modalităţi de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:.
In cadrul  acestei activități  elevii vor realiza desene, felicitări, colaje, colinde în Paint, Word, Publisher, lucrările realizate vor fi evaluate de elevi între ei, apoi vor fi transmise pe conturile celor două școli pentru a fi apreciate, evaluate de colegii lor

Activitatea nr.: 5

Titlul activităţii: ,, Mărţişoare virtuale”
Tipul activităţii: Marcarea Zilei de 1și 8 Martie
realizând desene, felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei
Data/perioada de desfăşurare: martie 2018
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: copii, părinți, cadre didactice
Metode/mijloace de realizare: explicația, conversația, dialogul, Internet, programul Office
Modalităţi de evaluare: aprecieri verbale
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri:. In  cadrul acestei activități se vor realiza desene, felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei, lucrările realizate vor fi evaluate de elevi între ei, apoi vor fi transmise pe conturile celor două școli pentru a fi apreciate, evaluate de colegii lor.

Activitatea nr: 6

Titlul activităţii: ,,Impactul dezvoltării tehnologiei
informaţiei în educaţia elevilor”. ,,Retrospectiva anului
şcolar 2017-2018”
Tipul activităţii: prezentare materiale informative,
aprecierea materialelor realizate de către elevi
și acordarea de premii și diplome
Data/perioada de desfăşurare: mai 2018
Locul desfăşurării: Liceul Tehnologic Rușețu și Școala Gimnazială „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu
Numărul de participanţi pentru fiecare categorie (elevi, cadre didactice, părinți, reprezentanți ai comunității etc.): 48 elevi; 3 cadre didactice; 2 bibliotecari; părinți, reprezentanți ai comunităților locale
Responsabil: echipa de proiect
Beneficiari: cadre didactice, părinți, elevi
Metode/mijloace de realizare: conversația, explicația
Modalităţi de evaluare: diplome și premii
Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri: In cadrul acestei activități atât elevii cât și cadrele didactice implicate în proiect vor prezenta materiale informative care să reflecte importanța utilizării Tehnologiei informației atât în școală la toate orele de curs, cât și în viața de zi cu zi.

D.8. Diagrama Gantt a activităților


Nr. crt.
Obiective specifice
Numele activităţii
Perioada
Oct. 2017
Nov. 2017
Dec.
2017
Ian. 2017
Mar. 2017
Mai
2017
Responsabili
1.
Stabilirea echipei de proiect, întâlniri de lucru, activități de informare
Stabilirea echipei de proiect






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Distribuirea sarcinilor de lucru pentru fiecare membru






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
2.
Realizarea adreselor de e-mail ale elevilor și crearea unui
 cont al claselor. 

„Cine sunt eu?”






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu Alexandrina
State Cristina
3.
Prezentarea localităţii
din care provine fiecare liceu/școală
„Localitatea mea”






Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
State Cristina
4.
Realizare de desene, felicitări, colaje care să reprezinte obiceiuri și tradiții de iarnă
„Tradiții și obiceiuri de iarnă”.






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu Alexandrina
State Cristina
5.
Marcarea Zilei de 1și 8 Martie
realizând desene, felicitări, colaje, poezii, scrisori adresate mamei
„Mărţişoare virtuale”






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu Alexandrina
State Cristina
6.
Prezentare de materiale informative,
Evaluarea și diseminarea activităților incluse în proiect

„Impactul dezvoltării tehnologiei informaţiei în educaţia elevilor”.






Grosu Aura
Stoica Camelia Curcă-Dumitrache Ciprian-Ovidiu
Dragu Alexandrina
State Cristina
„Retrospectiva anului şcolar 2017-2018”






D.9. Rezultate calitative și cantitative aşteptate ca urmare a implementării proiectului
Ne dorim ca în urma derulării acestui proiect de parteneriat să putem concluziona că acesta a avut o influenţă benefică în viaţa  copiilor, în acţiunile părinţilor,   a cadrelor didactice dar şi a reprezentanţilor comunităţii locale.  De asemenea ar fi important atât pentru copii , cât şi pentru familiile lor să conştientizeze rolul şi importanţa utilizării Tehnologiei informației atât în viața zilnică cât și în desfășurarea actului educațional. Toate acestea vor dovedi eficienţa acestui proiect de parteneriat

D.10. Modalităţi de monitorizare şi de evaluare ale proiectului
Se va realiza un portofoliu al proiectului cuprinzând fotografii de la toate activitățile, un portofoliu electronic cu lucrările elevilor și cadrelor didactice implicate în proiect.
Evaluarea inițială - la începutul activităților prin conversații, analiza de nevoi;
Evaluarea finală - prin portofoliu de proiect

D.11. Modalități de asigurare a continuității /sustenabilității proiectului
Realizarea de materiale informative despre proiect

D.12. Activităţi de promovare/mediatizare şi de diseminare pe care intenţionaţi să le realizaţi în timpul implementării proiectului

D.13. Parteneri implicaţi în proiect descrierea parteneriatului
- I.S.J. Buzău – Prof. dr. Veronica Trandafir - asigura relația echipei cu inspectoratul
- Primăriile localităților Rușețu și Luciu  - participă prin reprezentanți la acțiunile din proiect
- C.D.I. Rușețu și Biblioteca Școlii Gimnaziale „Prof. Dr. Ion Anghel” Luciu - implicarea în desfășurarea acțiunilor proiectului ca partener








D.      DEVIZ ESTIMATIV


Nr. crt.
Descrierea cheltuielilor*
Fonduri proprii
Finanţare solicitată
Total sumă
1
Coli hârtie Xerox, coli colorate, carioca, foarfeci, capsator,  lipici
100 lei

100 lei 
2
Cartuș imprimanta
100 lei

100 lei

TOTAL RON
200 lei

200 lei

E.       Bugetul ultimelor 2 ediții:

Anul de desfășurare
Ediția
Buget total
Buget primit de la Ministerul Educației
Contribuţie proprie/alte surse











F.       În cazul în care nu va exista posibilitatea de finanţare MEN, doresc ca proiectul să fie inclus în CAEJ 2018:
a.                  DA

Coordonatori (nume și semnătură)
STOICA CAMELIA

CURCĂ-DUMITRACHE CIPRIAN-OVIDIU

GROSU AURA






Director,                                                                                                       
LICEUL TEHNOLOGIC RUȘEȚU           
Prof. GROSU AURA                                                                     


Comentarii

Postări populare de pe acest blog